Campagne werken in de echte economie

Ontzettend trots zijn we op alle collega’s die zich actief inzetten voor de campagne Werken in de echte economie. De campagne startte in 2017 en draaide ook in 2018 op volle toeren. De resultaten zijn goed, dankzij steeds nieuwe ‘content’ in de vorm van video’s, verhalen en korte inkijkjes in het dagelijkse werk voor ondernemers in de echte economie.

In de campagne laten collega’s op veel verschillende manieren zien hoeveel voldoening zij halen uit het werken voor ondernemers in de echte economie, uit samenwerken met collega’s, uit het zich blijven ontwikkelen in het hun vak en uit het samen actief zijn buiten werktijd. Zij delen grote en kleine momenten, via hun persoonlijke (social medai) kanalen en via de kanalen van DRV. Alle films en verhalen zijn authentiek en niet gescript. Collega’s vertellen hun verhaal. Dat is onmiskenbaar het succes van de campagne. Natuurlijk hebben we een ‘campagnekas’ waaruit we films financieren, andere middelen maken en media inkopen. Maar het bereik van de campagne is mede door de verspreiding van alle collega’s zo hoog. En natuurlijk door de inhoud: de echte verhalen uit de echte economie.

De campagne richt zich primair op jongeren vanaf het moment dat zij de middelbare school verlaten tot ervaren, afgestudeerde professionals. Vanaf 2017 beschikken we over recruiters die actief werven. De urgentie om de beste mensen uit de markt te kunnen interesseren voor onze organisatie blijft naar verwachting de komende jaren hoog. De vraag naar goed gekwalificeerde mensen zal het aanbod voorlopig overtreffen. Wij hopen met onze campagne jongeren te blijven interesseren voor de accountancy vanuit de overtuiging dat de digitale transformatie het werken interessanter en nog leuker maakt, vooral in de echte economie.

We zijn ook trots op de ondernemers in de echte economie, die de verhalen over hun ondernemerschap willen delen met anderen. Het levert waardevolle inkijkjes op in dat deel van de economie waar Nederland op de drijft: de familiebedrijven in het mkb.

De campagne continueren we in 2019. Dankzij collega’s en ondernemers in de echte economie.

Voorbeelden offline:

Voorbeelden online: